Pigg och glad Rico !

Tyvärr blev det inga bilder idag ! Jag hade med mig kameran men tyvärr kunde ingen fota. Vilket var synd, hade gärna velat se några små bilder på när jag hoppade i slutet där ! Han hoppade då väldigt bra/fint och det är ju sällan jag får se honom hoppa eftersom det oftast är jag själv som hoppar honom :) 

Något jag tyckte var verkligen roligt med dagens pass var att han hade ett sånt hoppsug ! Han hoppade verkligen SUPERFINT och jag kände flera meter innan avsprångspunkten, att han skulle hoppa. Ingen tvekan alls ! 

Sen verkade han ju ha lite vårkänslor idag ;P Glädje-kickade lite och var riktigt pigg ! Jag prövade att sadla längre bak idag än jag brukar, samt tog bort förbygeln för jag tror inte sadeln åker någonstans längre. Det kan vara ännu en anledning till att han var så pigg och glad, för att han kunde röra sig friare när sadeln inte låg ivägen.

Fast han var ju på gränsen till noll-kontroll idag, vilket inte är så bra (a) Men han har ju varit så tillbakadragen i hoppningen ett tag, så det är skönt att känna att han har lite egen motor igen :D


Imorgon blir det dressyrträning för Andreas Tegesjö, vilket förmodligen kommer bli alldeles awesome :D Hoppas någon kan filma/fota men kan inte lova något :)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Sv: Jaha! Ajdå... äh, än så länge finns de kvar, och den äldsta har väl legat där någon månad eller så :P

2012-04-18 @ 08:48:31
URL: http://jojjocarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0