Rico - 11/4

Hade inte samma bra ridskänsla idag som igår, men jag tyckte att jag hittade en bra sorts ridning för att Rico inte skulle tappa gnistan mot hindret :) Tycker Andreas är väldigt bra, för det han säger är nödvändigt och om man är snabb och gör det han säger blir det oftast bra :) Jag fick bland annat höra flera gånger att jag skulle vara lite tyngre i skänkeln, alltså ned med hälarna och balansen i stigbyglarna, ej i knäna. Och jag skulle sänka handen lite då jag gärna tar upp den när jag vänder honom på baken i svängarna :)

I alla fall, vi hoppade liknande övning som vi hoppade på en Thereselektion för inte så länge sen. Den övningen hade han även på Farsta när jag var där och fotade/tittade en fredagskväll :)

Vi jobbade en del med travbommar innan vi började hoppa. Travhoppade ockås i början, sen tog vi resten i galopp :)

Övningen har jag ritat upp förut någon gång (tror jag) men den hade i alla fall brutna linjer och även rak linje. Tre olika räcken som ledde till en oxer.

Sen blev han lite övertaggad mot slutet, så fick samla upp honom ordentligt så han inte skulle rejsa på i 180 i svängen :P Då fick han istället en lite sämre galopp, svårt att hitta mellanläget tycker jag !

Sen åkte jag ju av också, skrev om det (och ritade lite haha) HÄR.

En tjej var snäll och fotade, bilder kommer ! (Har inte hunnit titta på dem ännu) :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0