Rico - 18/4

Red dressyrlektion för Andreas Tegesjö, vi red två och två i varje grupp, så nästan (typ) privatlektion :)

Vi började med att göra övergångar i skritt-trav-trav-skritt osv osv, red på volt runt honom men med raka hästar. Sen började vi ställa dem inåt och flyttade de in på mindre volt och allmänt ändrade voltens storlek med hästen ställd inåt. Rico lyssnade väldigt bra på det tycker jag !

Sen gjorde vi övergångar trav-galopp-galopp-trav osv osv. Ställde även där hästarna inåt och försökte få dem att gå avslappnat, Rico skulle vila på steget lite. Han försökte springa ifrån arbetet lite, men vi har ju hållt rätt högt tempo/jobbat med mkt framåttänk osv osv på de senaste Thereselektionerna så han trodde väl att han skulle springa på idag med ;)

Jag kom med önskemålet att göra öppna/sluta i lite olika gångarter och vi hann med att göra öppna i skritt och trav, längs med långsidorna på fyrkantsspåret. Gjorde små tiometersvolter (ungefär, ibland lite mindre ibland lite större) utifrån öppnan vilket gick bra tycker jag.

Vet inte om det var det bästa dressyrpasset precis, men jag är helt klart nöjd ! Fick mkt bra småtips och hjälp med detaljer, tex höjde jag upp ytterhanden ^^

Får se om jag lyckas ladda över filmerna på datorn snart, så de kommer upp här !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0