Rico - 24/4

Idag var det hoppträning för Therese, jag var lite svag efter att ha varit sjuk så kunde inte riktigt göra mitt bästa och rida fullt ut, men gick okej ändå.

På framridningen kändes han seg som tuggummi, han var tung i handen och trängde inåt. Trodde det skulle gå åt skogen med hoppningen sen, men han piggnade till lite när jag styrde honom mot de första hindrena ^^ Kul med hoppning !

Men sen var han väldigt konstig, avståndsbedömningen satt inte helt och han hoppade ganska knackigt. Dessutom stod jag rätt upp över alla hinder, kunde inte följa med honom helt ...

Hoppade trekombinationer på båda långsidorna och små räcken på kortsidorna och ett sockerbitshinder på diagonalen, snett över medellinjen. Mot slutet gjorde vi om en av trekombinationerna till en vanlig tvåhinderskombination och höjde upp bakre oxern en aning. Hoppade den 90cm mot slutet, men eftersom det blev så konstiga hopp så ville jag inte hoppa den en gång till högre utan ville hellre ta ett enkelhinder som avslut - bra beslut av mig ! :D Enkelhindret stod då på kortsidan, med kort anridning.

Det där sista språnget räddade i princip hela passet, eller i alla fall känslan under passet. Han fick en jättebra galopp med tryck i, höll galoppen i svängen jättebra, lyssnade på min förhållning och kom perfekt på hindret ! Och Therese sa något om att han vinklade in bak...nånting(?) så han fick med sig bakdelen och han visade tydligen att han kunde något extra där, hon blev imponerad xD Jag satt typ fortfarande rätt upp och höll i manen (???) men det såg nog bättre ut i alla fall än på de tidigare hindrena :)

Det sista hindret låg mellan 80cm-90cm, alltså ca 85cm :) Hade nästan velat att det var högre, just för att vi kom så underbart perfekt på den ^^ Men jag är nöjd ! :D
 
Någon fotade vissa hinder om jag såg rätt, ska se om jag kan få bilderna :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0