Anti märkeskläder

 
Jag har i hela mitt liv varit ganska anti mot märkeskläder/märkesutrustning. Alla kläder och all utrustning tillhör/har ju ett märke - men jag syftar på märkeshysterin som pågår särskilt mycket i just hästvärlden.

Det finns dem som är beroende av märken, det finns dem som tror att de med automatik blir en bättre ryttare eller får en "högre status" när de använder lite dyrare märkessaker. Jag är inte särskilt insatt i detta med märken, men jag skulle säga att Hollister och Kingsland är rätt goda exempel på sådana märken som folk är beroende av och köper plagg efter plagg hysteriskt, bara för märkets skull.
 
Sure, många märken blev ju populära från början för att det kanske var av god kvalité och/eller för att det är snyggt, jag tycker flera av kingslands och hollisters kläder är fina och så men jag blir direkt väldigt ANTI bara för att det står "Hollister" eller "KL" tryckt på kläderna.
 
Vet inte helt vad det beror på faktiskt (att jag är så "anti"), får fundera vidare på det tror jag ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag har lovat att aldrig gå in i en Hollisteraffär just för att alla är så STÖRT besatta av deras kläder -.-

2012-08-30 @ 21:54:38
URL: http://storlekponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0