Känna sittben

 
Nu när vi jobbat mer med sitsen på dressyrlektionerna, så händer det oftare att ridläraren/tränaren frågar om man känner båda sittbenen. Ibland känner jag de väldigt tydligt, men ibland känner jag dem inte ALLS. Ingen av dem !
 
Jag har en hoppsadel till Rico som jag rider både hoppning, dressyr och uteritt i. Den enda skillnaden mellan passen är att jag har längre respektive kortare läder beroende på vad jag ska göra.
 
Så detta är mina frågor, apropå sittben och sadel, är det (överlag) svårare att känna sittbenen i en lite mjukare hoppsadel än i en dressyrsadel ? Och om man (som jag) alltid rider i hoppsadel, kan längden på lädrena spela roll hur bra man känner sittbenen ?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag rider ju alltid i samma sadel men tror inte att jag känner av dem olika p.g.a. läderlängd ? Har inte riktigt jämfört.. Men du kanske sätter lite dig annorlunda på något sätt beroende på hur långa läder du har? :3

2012-08-27 @ 20:45:53
URL: http://storlekponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0