Rico - 23/8 (+zebb)

Idag red jag och mamma ut en lång runda på Zebb och Rico. Vi skrittade bort på ängarna, upp några varv på den sk. Fasankullen och klättrade där, red gatorna hemåt och svängde upp på en skogs(jord)backe som går från trottoaren och rätt upp i skogen. Den backen klättrade vi upp och ner flera gånger. Sedan red vi vidare gatorna bort längs med den nya sandade ridslingan som går längs med trottoaren/vägen. In på källbrinksrakan och så lite trav där fram och tillbaka. Red förbi Fårhagarna hem (nu betar fåren på hoppängen där jag brukade rida ibland förr) och ridstigen bakom stallet tillbaka.
 
Vi pratade JÄTTEhögt och mötte inte någon Älg ;) Wiee !
 
Zebb skötte sig bra men han var faktiskt lite tittig, och det "brukar" han inte vara ! Tex, han tvärstannade och slängde sig åt sidan när vi travade på källbrinksrakan för att han såg typ våra reflektioner i vattnet i diket som går vid sidan om. Jag var nära på att ryka där för jag var verkligen inte beredd ! ;)
 
Hade dressyrsadeln och övade lite på sitsen på vägen :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0