Rico - 26/8

Innan lektionen påstränade jag Rico och gjorde lite NH/Ledarskap-övningar, hann precis in i stallet innan det började ösregna (y). Duggade genom nästan hela passet men ösregnet kom inte igen förrän slutet.
 
Hade mycket fokus på sitsen idag igen, himla synd att ingen fotade idag heller för Rico blev väldigt fin vissa bitar av passet och jag fick beröm för min sits :) Inte alltid så lätt i hoppsadel, men tycker att jag utvecklats mycket det senaste halvåret !
 
Passet var upplagt ganska enkelt, vi jobbade dem i alla gångarterna i båda varven, först skritt, sedan trav, och till sist galopp. I skritten kändes han avslappnad i formen direkt men han gick på tvären hela tiden. Gjorde lite skänkelvikningar för att få honom rak. När vi började trava kändes han lite knackig och konstig, men efter en stund blev han mjuk och fin ! Galoppen gick också bra, han var lite spänd i början och försökte jobba emot men det släppte det med ! Han gjorde i alla fall sjukt fina och samlade fattningar, med tanke på veckans händelser ^^ Sedan ville han dra iväg lite i högervarvet för han orkade inte gå kvar i samlad galopp, så han blev väldigt stark där.
 
Avslutade dem som förra gången med mitt önskemål om att köra lite tempoväxlingar i trav mellan bokstäverna på fyrkantsspåret.
   Jag började i höger varv, för det är det svåra varvet (ville avsluta i vänster varv för att avsluta bra). Där var han lite knackig igen och lite springig/trippig men han tog förhållningarna och ökningarna bra ändå.
   I vänster varv kändes han mycket finare ! Kunde då fokusera ännu mer på min sits och min inverkan, för formen kom mer av sig självt. Gjorde några fina ökningar men wow-faktorn kom inte förrän den allra sista långsidan, han gjorde en jättefin ökning i balans och lyssnade sedan tillbaka i hörnan.
Precis samma sekund som jag saktat av kommer världens ösregn ! Då avslutade vi snabbt som attan och sprang in i stallet och gömde oss ^^ Vi var ju redan dyngsura för det hade duggat nästan hela passet, men det där regnet var inte att leka med xD Trodde jag skulle regna bort !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0