Skolstart

 
Idag var det min första dag på gymnasiet, fick träffa min klass och mina mentorer och så. Är nog ganska nöjd med klassen, några verkade helt crazy men jag borde vara van med tanke på min förra klass (no offense) :) Det var måååånga fler killar än tjejer i klassen, vilket är rätt konstigt egentligen för hittills i mitt liv har det alltid varit tvärt om.
 
Och gissa vad ???? JAG HITTADE TILL MIN SKOLA ! I Jag hade aldrig varit där förut, inte ens på öppet hus. Det första jag gjorde var att följa efter en hel grupp med folk som jag trodde gick åt rätt håll, men de gick in i fel byggnad och jag höll på att slussas in i naturvetenskapsprogrammets klassrum xD Men jag insåg att jag var fel ute och skyndade över till den andra byggnaden som var rätt och kom i tid :D
 
Dagen var rätt meningslös egentligen, allså vi gjorde inget vettigt ! Den första timmen fick vi massa info såklart, men sen ägnade vi hela förmiddagen åt en uppgift. Vi skulle para ihop oss själva två och två (tjej + kille) och intervjua varandra och göra en plansch om den andra personen (helt sinnes haha) sen skulle vi rita ett självporträtt av oss själva (hur många tror ni bara gjorde en rund ring med öga näsa och mun ? xD) och sätta den på planschen ^^ Och sen var vi i grupper på eftermiddagen och typ gjorde jeapordy med läraren ... -.- Mitt lag vann i alla fall ;)
 
Det var faktiskt inga namnlekar som man alltid gjorde när man var liten, på ett vis var det skönt att slippa då jag är urusel på namn, men också så hade det nog behövts för jag kan bara namnet på tre-fyra pers och vi är över 30 i vår klass !
 
Klippte mig drop-in hos en frisör påväg hem, så nu är det gjort också ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0