Är pepp på livet

Vet att jag missat en hel del bloggning senaste veckorna, men nu är det lov och jag ska börja uppdatera mer igen, bloggen ska stegvis gå tillbaka till hur den var förut - kanske lite bättre ;) 
 
Inledde jullovet med en lång tupplur, har missat otroligt mycket sömn på de senaste veckorna. Sedan åkte jag och pappa till stallet och red Rico och Valle, blev en kortare uteritt på gatorna i skritt och trav. De senaste gångerna jag suttit upp har Rico reagerat på något sätt, han har spänt till sig eller tagit något steg framåt. Dessa uppsittningsproblem tär verkligen på mig när de väl visar sig, men jag tycker också att det jobbet vi lägger ner på uppsittningsmomentet är VÄRT det. Väl uppe på ryggen känns allt bara så himla bra. Dit jag vill komma, är att idag stod han återigen helt blickstilla och avslappnat när jag satt upp, trots att det var lite vingligt + lite hastiga rörelser på det. Lite problem emellanåt är ok, det klarar jag, sålänge vi ibland får dessa BRA uppsittningar då man får känna att det man tränat på har givit resultat och att man faktiskt orkar fortsätta traggla med det dessa dagar då det inte går jättelätt. 
 
I övrigt har det nästan snöat nonstop hela vintern, oftast bara smådugg men det blir ju mycket ändå. Det var nån vecka där för ett tag sedan som det var så himla fin och lagom snö ute, på vägarna var det lagom plogat så man kunde trava överallt, och på ängarna var det mysig lagom djup snö där man kunde ta lite galopp (som dock höll på att spåra ur :P). Nu är det helt sönderplogat på många av vägarna, men det går fortfarande att trava på de vägar där det inte kör så mycket bilar. Och på ängarna och i skogen är det lite svårare att komma fram överhuvudtaget, det är liksom för djup snö. På ett vis är jag redan trött på snön, men jag föredrar det ändå framför regn så det får gärna fortsätta vara minusgrader till våren ! Vi vill INTE ha slask och is. 
 
Vi ska börja sätta upp lite planer för Valle hade vi tänkt, han har nu inte den bästa kondisen och han skulle behöva bygga lite mer muskler. Ridmöjligheterna här i Glömsta är inte de allra bästa, men Rico har ju ändå lyckats bygga upp en superkondis under sina två år här. Ridvägarna här ger i alla fall mycket varierad träning med varierat underlag, vilket är bra ! Just nu är det dock snö överallt ;) 
 
Och, som jag säger i början av alla skollov, detta lovet ska jag verkligen göra massa nytta (men denna gången menar jag det verkligen). Är jättepeppad på dessa kommande 2-3 veckor och det nya året ska bli bara BÄST. 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Sv: Gud så coolt. Bor du på en gård och så också?
Tack så jättemycket, och detsamma

Svar: Nej vi har båda uppstallade mitt i Stockholm ! ;)
Madde Andersson

2012-12-21 @ 20:30:25
URL: http://photoplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0