Hagar

 
Något jag säkert nämnt ett par gånger tidigare här i bloggen, är att vårt stall (Enliden) ska rivas och de ska bygga skola där. Området kring stallet är något jag faktiskt alltid klagat lite på, det byggs mycket nya villor och radhus, och ridvägarna består av mestadels gator (asfalterade vägar) och lite grusslingor, och skog om man tar sig lite längre bort. Förut hade vi också en lång galoppsträcka som kallas Källbrinksrakan. Men den sträckan har kommnunen nu asfalterat, satt upp papperskorgar och bänkar hela vägen. De har gjort iordning en smal grusslinga längs med hela asfalten, så man ska kunna rida där, men det är mkt risker på den rakan nu. Dessutom är det svårt att ta sig till källbrinksrakan eftersom det är mycket bygg och trafik på vägen dit. Ett plus är i alla fall att de har satt upp belysning där nu, så man kan rida där även fast det är mörkt på kvällarna. 
 
Aa men som sagt, ridvägarna är inget jag skryter om precis, men något som verkligen är unikt för Enliden är de stora fina hagarna !! Nu när vi sitter och kollar efter stallplatser så inser vi hur ont det är om stall med bra hagar i Stockholm. Där det finns bra hagar fattas det istället något annat viktigt. Finns det ridhus och ridbana och är inom rimligt avstånd från hemmet, så är istället hagarna små små fyrkanter. På Enliden tycker jag vi har väldigt bra hagar, särskilt med tanke på hur "centralt" det ligger, det är otroligt hur vi fortfarande har så mycket fin mark till hagar, trots att området bara verkar bli trängre och trängre med alla nya bostäder. 
 
Detta har gjort oss på Enliden ganska bortskämda faktiskt, och det märker jag särskilt när vi letar stallplats, det känns som att ingenting duger. Vi har ridbana, hyfsade busskommunikationer (dock klickade det inte riktigt med bussarna hemifrån mig, med byten osv), nära min skola, nära mitt hem, bra hagar, trevligt folk osv osv. Vi har fått för höga krav för Stockholmsområdet, Enliden-stallet har ju varit för bra för att vara sant. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0