Söndag

Idag kom Mimmi till Enliden och vi red ut på Valle och Rico ! Vi red på gatorna i skritt och trav, klättrade lite i skritt, trav och galopp och red sedan på ängarna i skritt och trav + lite galopp mot slutet. Den sista galoppen var faktiskt ganska nära att spåra ur för min och Ricos del, vi fattade galoppen på den delen av ängen där det är lite uppförsbacke, först galoppera Rico på ganska lungt men sen fick han typ en raket i baken och ökade farten markant ! Det var så att ögonen tårades, haha. Men innan han blev rädd för sig själv så lugnade han sig och vi saktade av :) 
 
På ängen var det djupsnö och det tyckte båda hästarna att det var roligt att trava och galoppera i, Rico älgade på som tusan !! Och det var så mysigt, kunde inte sluta le haha :D 
 
Följde Mimmi till bussen efterråt och sedan fick jag sitta och vänta i stallet på skjuts hem. Hittade dock mitt busskort i fickan senare, så jag hade kunnat åka buss hem ;) Trodde verkligen inte att jag hade det med mig. 
 
Idag var en sådan dag då man hade velat ha lite bilder från ridpasset, det hade blivit riktigt fina bilder kan jag tänka mig ! 
 
 
En liten bild från när vi klättrade i skogen, som Mimmi fotade från Valles rygg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0