Konversation ?

Kollade på andra filmen från pay & jumpen, och så hör man några barns konversation från det att jag precis suttit upp till att jag hoppat om hindret och sedan ska gå ut (efter jag åkt i backen).

Först pratar dem om mcdonalds och cheeseburgare ... sen nämner dem kebab och vitlökssås och pizza ... sen säger en av dem att hästen (Rico) blöder ... och börjar prata om hästplåster(?).

"Den blöder!" (viskar)

... blablablabla

"Det kanske är för att hon misshandlat hästen, eller ? Hon kanske har slått den ? ... Den blöder ... säkert".

...
(efter en stunds väntan)
"Den blöder inte ... (blablablabla) men är det ett plåster ?"

Först när jag hörde det blev jag arg, förstås. Ganska typiskt ridsporten att hålla på sådär och döma utifrån ingenting, men nu en stund efterråt kan jag NÄSTAN inte annat än skratta åt det. De verkade inte ha jättehög IQ ... ;) 

Om de hade varit äldre (de lät ganska unga) så hade jag blivit ganska arg hehe ^^ Men de verkade inte ha en blekaste aning om vad de pratade om egentligen, pratade för pratandets skull ... ?

Haha behövde bara dela med mig av det här, är lite smått luddigt men är inte så noga sent på kvällen när man är trött :) Godnatt ! 


 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad tror du dom trodde var ett hästplåster? xD

2012-02-21 @ 08:29:16
URL: http://loveponni.blogg.se/
Postat av: Emily

Folk tycker alltid saker på läktaren, fast de inte känner ryttaren eller hästen. Hatar sånt, jag tycker inte man ska uttala sig då man inte vet hur hästen är annars. Men ja.. man kommer nog inte ifrån det.

2012-02-21 @ 10:59:35
URL: http://emilyojulius.blogg.se/
Postat av: Alice

Hahaha, kan du inte lägga upp den filmen? xD<3

2012-02-21 @ 19:24:38
URL: http://storlekponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0