Rico - 11/2

Fick tyvärr vila från ridning idag, vi var för sent ute för att fråga tex Therese om hon ville rida och vi hade bara tid med två timmar i stallet, så jag ville inte stressa och rida ut utifall att han skulle behöva lite tid på att sitta upp.

Så bestämde mig för att göra lite NH/Påsträning på volten. Tyvärr tog jag världens klumpigaste påsträningsredskap ... ett tjockt kvastskaft med en stor svart sopsäck på (den gjorde vi när vi hade miljöträning för ett tag sedan, så var lättast att ta den som var färdigtejpad och allt) så han sprang ju runt som en tok runt mig, var svårt att berömma honom när han stod stilla av två anledningar.

Ett, han stannade ju nästan aldrig, bara skuttade runt som en tok ...
Två, när jag "tog bort" påsen (dvs flyttade bort den ifrån hans s.k bubbla, så berömmet blir att det läskiga "försvinner") så prasslade den ju så då började han flytta igen ... svårt att förklara men det var grymt svårt att berömma i rätt ögonblick ...

Så alltså, påsträningen gick inget vidare. Känns som att det hade varit bättre om jag låtit bli :(

Ska göra med ett paraply nästa gång, för det var inte lika läskig som den här monstersoppåsen+kvastskaftet.

Favoritbild i repris ;)


Kommentarer
Postat av: Emily

svar: Tack :D jo jag kom på det sen imorse så jag gjorde det så nu ser jag den :D super fin!! Kommer du till runsten 26e? :D

2012-02-11 @ 19:35:41
URL: http://emilyojulius.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: haha, det är en pizzeria och man kan hämta ut paket som kommer med posten där :) Jag tror det i alla fall, haha x)

2012-02-11 @ 20:07:52
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0