080112

Började dagen med lite dator, som vanligt :) Åt frukost, ställde mig och stök rosetterna som har legat i en liten påse sedan vi flyttade hit :) Hängde upp rosetterna på väggen, blev fint och hemtrevligt haha :) Drog sedan vidare till stallet.

Tog in Rico så fort jag kom till stallet, han fick äta lite lunch inne i boxen medan jag gjorde hans mat och sprang upp och ned på loftet och så :) Sen gjorde jag i ordning honom lite snabbt och skrittade ut en sväng ! Efter det fick Rico byta om och jag släppte ut honom i hagen.

Sen, Usekmöte :) Åt lunch medan vi började mötet. Vi kom faktiskt fram till lite saker den här gången haha ;) Mockade, plockade undan grejer och bytte vatten mm. Vet inte vad jag sysslade med efter det, gick väl en kvart-halvtimme i hans hage för det var för tidigt att ta in honom men han var ensam för Zebb var ute och red .. :)  

Sen kom pappa på kvällen ! Vi byggde en egen isolerad vattenbalja till deras hagar ! Trodde det skulle vara svårare men det var rätt enkelt ändå :D Fast pappa gjorde det mesta måste jag väl erkänna ;) Fyllde den med typ 80 liter vatten sen rullade vi hem :) Vi har fixat en isolerad platta för den att stå på, även lindat in den i massa isoleringsmaterial och fixat ett MASSIVT lock till ! (som dock inte verkade passa längre för vår balja blev oval när vi rullade in den i isoleringsplast osv osv ... -.-)

Bild(er?) kommer såklart på baljan, den är riktigt prydlig ;D :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0