Långsiktiga mål 2012

Ska vara duktig i år och skriva mål för ett år, mål för varje månad osv osv - som jag sedan ska checka av i slutet av året, för att se om jag uppnått något ? :)

Hoppning:

(Rico och Therese på bilden, 115cm oxer).

Bli säkrare i hoppningen.
Träna på LC-nivå, 1m, igen (som innan sommaren förra året).
Komma ut på lite pay & jumps, träningar och tävlingar, för rutinens skull.
Hitta en bra hopp-galopp som jag lätt kan "plocka fram".
Träna avståndspunkt.
Stärka bakdelen mer.

Dressyr:

(Gammal bild från slutet av 2010)

Kunna rida honom i stadig form, alltid - med och utan instruktör (det brukar skita sig när jag rider självständigt).
Kunna rida ett lyckat pass självständigt ^^.
Tävla lättare klasser, få godkänt/vara nöjd.
Kunna ha kvar honom i stadig form i övergångar (skritt-galopp, galopp-trav, trav-skritt osv osv) och även på rakt spår.

Allmänt:

(trubbar av bakskyggheten med pressenningar, påsar, flaggor, regnponchos mm ^^).

Kunna sitta upp själv med och utan pall.
Trubba av bakskyggheten ännu mer.  
Hitta ett bra sätt att komma upp barbacka på - själv (xD).  
Bli mer konsekvent - för det är det som behövs med Rico och vår träning. Både till häst och från marken.
Bli bättre på att planera (ridning, träning, tävling, stallet och hemma).



Det var allt jag kom på nu ! Kommer ha ett kortsiktigt mål varje månad nu, hela 2012 ! Om jag kommer fortsätta såhär kommer detta bli ett jättebra år ! Det är jag rätt så säker på faktiskt ! ;)

Har ni några mål att dela med er av ? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0