Misslyckad springtur

Gaaaah ! Hatar när saker blir så misslyckat, bara för att jag måste välja själv hela tiden ^^

Tog med hundarna på en springtur kl. 12, drog på mig mjukisbyxor, funktionströja och softshelljacka och några gore-tex gympaskor typ :P Mössa vill jag inte ha när jag springer för det blir för varmt, och pannband har vi inga hemma - alla är i stallet ... halsduk trodde jag inte behövdes för jag hade krage på både funktionströjan och jackan ...

Gick ner till elljusspåret med dom och började springa - och efter sisådär 5 steg fick jag HEMSKT håll ! Och det försvann inte förrän 45 minuter senare, så fick gå nästan hela vägen ! Jag åt 45 minuter innan jag började gå, och började springa kanske en timme efter jag ätit. Dumt av mig att äta frukost så sent ? ;) Ja.

Blev i alla fall totalt misslyckat, kunde ju inte springa så stor del av promenaden (var ute i en timme) och det regnade så jag blev genomsur och kall :( Sprang bara sista 5 minutrarna på gatorna, för då var hållen borta.

Jag brukar faktiskt inte få håll när jag springer, kanske efter 20 minuter utan stopp ? Men det är INTE okej att få håll efter 4-5 steg ^^

Hundarna var duktiga i alla fall ! :) Dom skötte sig hyftat bra ... de brukar dra åt olika håll, tvärstanna när man precis fått upp tempot, trassla in sig i kopplena, och ibland måste man faktiskt släpa dem bakom sig för de har ingen lust att springa så länge ;) Konditionen har dem, bara inte viljan ^^


Jättegammal bild på voffsarna ! :) Jag tror fotografen (mamma?) håller i en godis ... ser ut så på dem :P


Kommentarer
Postat av: Elin

Svar ; den ponnyn heter globus :D

2012-01-02 @ 13:37:38
URL: http://ryyttare.blogg.se/
Postat av: Caroline Dahlén

sv: Tack så mycket, roligt att höra :) Nej det är inte min häst, hon står nere i småland på en gård som heter Stormbo :)

2012-01-02 @ 13:53:04
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
Postat av: annie

SV. åh tack så mycket! :) är egentligen ett impulsköp, kunde verkligen inte låta bli att köpa det. Men har lite funderingar på att byta pannband, vad hade du valt att ha för pannband till? :)



kram

2012-01-02 @ 14:05:33
URL: http://narvefors.blogg.se/
Postat av: Caroline K

svar: Ja men visst är de söta :D

2012-01-02 @ 14:11:05
URL: http://carolineonansen.blogg.se/
Postat av: Linn

SV: Tackar, visst är dom :) din polle är också jättefin. Kika gärna in ikväll igen (runt 10 tiden). Då kommer de än ännu snyggare design upp!! :D

2012-01-02 @ 14:35:07
URL: http://kellyochlinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0