The problem is ...


Man brukar säga såhär, att för att kunna lösa ett problem måste man först ERKÄNNA problemet - man måste först inse problemet och erkänna att man har ett problem innan man kan göra något åt det ... ^^

Nu erkänner jag mitt problem, för både mig själv och er. Jag har (sedan ett tag tillbaka) varit nervös till och från, när jag ska rida. Jag är inte alls rädd för själva ridningen i sig utan uppsittningen
   Uppsittningen är ett ganska jobbigt ämne för mig att skriva om, jag har liksom "lovat" mig själv att efter nyår ska jag börja om på nytt och skita fullständigt i vad som hänt mig och Rico 2010 och 2011. Lättare sagt än gjort, såklart, men det var det jag lovade mig själv och jag kan inte annat än försöka hålla det. För min egen och Ricos skull.  
   
Jag har på ett sätt varit lite rädd för att skriva om det här, inte särskilt mycket för att så många människor kommer läsa det (och kanske tycka jag är fånig/feg?) - däremot för att jag påminner mig själv om problemet ...
Men jag vet också att det bara kommer bli värre och värre om jag sitter och håller inne allt jag tänker på, känns som att min hjärna sprängs snart.  - För om jag skriver det här, blir jag påmind om det. 
   Egentligen tror jag inte att jag är rädd för att åka av, det har jag ju gjort förut så för mig är det ingen jättestor grej, utan jag är snarare rädd för konsekvenserna - jag vill inte få bakslag och behöva gå den här långa jobbiga vägen igen. 

   Jag har inte slutat lita helt på honom, utan jag är mest lite nervös under dagen innan jag ska rida, och när vi åker iväg på träningar och pay & jumps så vågar jag inte hoppas på att allt ska gå bra när jag sitter upp osv osv. Jag vågar liksom inte planera att göra något roligt som tex ta fram någon rolig övning med bommar eller något liknande, för jag vill inte bli besviken om det inte går.

Jag tror detta sitter kvar från när jag planerade att hoppa i ridhuset i Fänninge i början av sommaren, jag hade plockat fram en liten mindre bana och så drar han när jag är påväg att sitta upp, och sen dröjde det en hel sommar innan jag kunde överhuvudtaget sitta på en häst igen. Jag blev ju jättebesviken att jag inte kunde hoppa som jag hade tänkt - DÅ visste jag ju inte att han skulle dra igen, och igen, och igen ...
   Sen när jag äntligen kunde rida igen efter sommaren så råkade jag skrämma honom ett par gånger när jag satt upp, men tack vare vår träning så stod han stilla (fast han höll på att hoppa ur skinnet inombords tror jag). Jag hade ju inte ridit på hela sommaren så jag var allmänt klumpig när jag satt upp och bland annat vinglade till, råkade "sparka till honom på rumpan" osv osv ...

Till och från har jag då varit orolig innan jag ska rida - dock inte när jag sitter upp utan "bara" innan.



Nu har jag berättat om mitt lilla problem, hoppas jag kan göra något åt det. Jag tror det bara har med å göra att jag behöver fler lite mer lyckade uppsittningar för att få tillbaka ömsesidigt förtroende eller hur man säger ... Får se hur vi gör.


Jag får väl kanske helt enkelt påminna mig själv om lyckan som finns däruppe ?


Kommentarer
Postat av: Julia

hm.. jag hade honom fram tills jag var 13 för jag var pytteliten då haha.. såg ut som 9 typ ;) men just den filmen och det var 2006 så.. 11 om jag inte har helt fel ^^

2012-01-31 @ 19:31:14
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: Julia

o Yatzy var 128-129 då men har säkert krympt lite nu för han är gammal <3

2012-01-31 @ 19:31:45
URL: http://rsjulia.blogg.se/
Postat av: Jakob-En gayhästblogg!

Vi håller mest på med foto, redigering av film/bild och ljudteknik. Ja det är nog kul om man är intresserad av det, själv tycker jag att det är hemskt tråkigt men det är inte min grej bara så jag ska byta jag med haha! Så om du är intresserad av det så är det en linje för dig :) Inte lätt med gymnasieval men var jättenogrann och tänk innan du väljer för det är inte kul att behöva byta :)

2012-01-31 @ 20:05:15
URL: http://www.jakobahlquist.wordpress.com
Postat av: Emma

Vet att det kan kännas helt för jävligt ibland! Men det är bara att kämpa på, lovar att det kommer att bli lönt för mödan! :)

2012-01-31 @ 23:12:58
URL: http://loveponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0