Hjälmhiss

Något jag verkligen måste hissa är hjälmar som är justerbara/ställbara, alltså passar flera storlekar ! Då kan man låna ut hjälmen om det skulle behövas, och om man växer (tror huvudet också växer lite med åren haha ?) så kan man ha hjälmen längre. Dessutom behöver man inte klämma in pannband etc under hjälmen på vintern och då töjs inte hjälmen ut :) Tycker det är himla bra och praktiskt !
 
Jag har nu en Lamicell hjälm som är från 54-58 i stl typ, är inte helt hundra men ungefär :) Dock har jag trillat av med huvudet före x antal gånger nu så den borde snart bytas ut för säkerhetsskull ! Då kommer jag köpa en ny ställbar, kanske den äldre modellen Lamicellhjälm som är snäppet billigare :)
 
  

Kommentarer
Postat av: Erica - TeamDJRK

Jag flög av med huvudet före med min Lamicell av den äldre modellen och den spändes ut till max och skärmen flög av. Den satt alltså inte "fast" på huvudet över huvud taget, då jag innan hade den max inspänd. Skulle inte råda dig att köpa en sådan, å andra sidan skulle jag aldrig skaffa en hjälm som är reglerbar i storleken efter det hände. Då klarade jag mig ändå väldigt lindrigt med lite ont i huvudet, men det kunde gått så mycket värre på grund av att hjälmen inte satt ordentligt på huvudet :(

Svar: Ajdå ! Men det måste väl ändå ha varit något fel på den hjälmen ? Eller har du hört att det hänt fler gånger med den "gamla" lamicell ? :O
Madde Andersson

2012-07-29 @ 21:33:26
URL: http://teamdjrk.blogg.se
Postat av: Michelle

sv; ååh tack dsm :)
Skriver om massa blandat, hehe uppdaterar ca 10gånger om dagen, så mkt blandat men mest hästar :) Kram <3

2012-07-29 @ 22:33:02
URL: http://nattstad.se/michelleeriksson
Postat av: Michelle

Åh tack dsm :) Jag bloggar ca 10gånger om dagen, så mkt blandat :) Men mest hästar :)) Kram kram <3

2012-07-29 @ 22:34:22
URL: http://nattstad.se/michelleeriksson
Postat av: Erica - TeamDJRK

Har inte hört att det hänt någon annan, å andra sidan hade jag nog otur och landade väldigt illa. Dessutom var hjälmen ganska gammal, men hade aldrig åkt i backen på huvudet tidigare.. :)

2012-07-29 @ 22:45:51
URL: http://teamdjrk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0