Kontakt

Nu på sista tiden har jag och Rico jobbat mycket med kontakten, bygga upp förtroende, tillit och ledarskap. Har gjort massor med honom på dagarna, men mest mycket grundläggande ledövningar både med och utan grimskaft, att han följer mig, stannar när jag stannar och övat övergångar mellan skritt och trav. Som belöning stannar vi och myser ibland, det bästa Rico vet är att stå stilla haha ;) Han uppskattar i alla fall ansiktsmassagen när vi myser, han blir riktigt avslappnad.
 
Tyvärr har vi inte kommit tillräckligt långt för att vi ska lita på varandra alltid, oavsett om jag står på marken, på pallen, i stigbygeln eller på ryggen. Men man ska ju börja på marken, och det är det vi gör nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0