Rico - 5/7

Skulle ridit ut en sväng som uppvärmning men stallägarna skulle precis börja harva och så när vi kom och de var så snälla och sa att de kunde klippa gräsmattan först eller något, så vi kunde rida en stund. Så fick bli ett ganska kort pass, effektiv uppvärmning i alla gångarter och sedan lite galoppbommar. Tanken var att vi skulle höja upp dem till cavalettisar men han hade dålig galopp sådär i början, inte alls så energisk och stark som den brukar. Dock var han stark i munnen ändå. I höger varv gick det bra men i vänster varv kom vi fel hela tiden men han löste det bra.

Annars så kändes han rätt konstig idag, gick emot skänkeln rätt mycket och ville inte helt fatta galopp, han var stark i munnen i galoppen men verkade inte ha ork att hålla igång utan att dra iväg för fort, hade inget mittemellantempo alls utan antingen var det ON eller OFF. Men han var fin när jag travat av honom, dock gick han fortfarande emot skänkeln en del.

Vi gav honom flera chanser att kissa under passet, för det brukar vara för att han är kissnödig som han går emot skänkeln, men han kissade aldrig och då bara red vi på och hoppades att han skulle sluta strejka. Han har börjat utnyttja att vi gärna vill att han kissar innan vi rider, han bara stannar och låtsaskissar hela tiden för att komma undan jobbet.
 
Men så kissade han ändå när vi skrittade ut efterråt, så fort vi gick i gräset så tvärstannade han och skulle kissa. Tror han är lite kräsen med vilket underlag han kissar på. Men då vet vi det till nästa gång han håller på sådär, då ska vi ut och ställa honom i gräset så kissar han nog om han behöver (:
 
Äldre valacker kan ju ha problem med att kissa men ovanligt att unga valacker har det, därför har vi nästan uteslutit att han har något problem, tror att han bara kommit på att det är så man kommer undan arbetet, det är som om man ropar "vargen kommer, vargen kommer" hela tiden, till slut tar ingen en på allvar. Rico har lurats så många gånger så nu tror vi att han alltid gör det, och i själva verket var han jättekissnödig men ville inte kissa i ridhuset. Så blev en stor del av passet förstört :/ Men får glädjas åt den del av passet som gick bra istället (:
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Hyllade dig lite ^^
http://nellieberntsson.se/2012/07/05/bloggkontrakt/#comments

2012-07-05 @ 23:57:59
URL: http://storlekponny.blogg.se
Postat av: Alice

Hyllade dig ^^
http://nellieberntsson.se/2012/07/05/bloggkontrakt/#comments


(Vet inte om min förra kommentar kom fram :3)

2012-07-06 @ 00:00:12
URL: http://storlekponny.blogg.se
Postat av: Jessica pira

SV: Ja jag har faktiskt pratat med den nya arrendatorn och han sa ca 4,500 kr/månaden till mig. Fast det priset är ej klart än men på ett ungefär. Jag har ställt mig i kö, tror jag står på plats 3 så tror jag har väldigt bra förutsättningar att få plats i nya stallet! :-) Tyvärr är dyrt att ha häst i stockholm.. :/ Jag tkr också det är dyrt i ya stallet, men jag ska stå där.. Jag har tänkt prova iallfall och se hur det går ihop ekonomiskt. har tänkt börja jobba ännu mera nu och min sambo har ju fått ett bättre jobb, så då borde jag kunna stå där! :-) Men det är ändå sjuukt mkt pengar..

Svar: Ja men det var ganska dumt av kommunen tycker jag att säga till oss privatpersoner priset EXLUSIVE moms, det lurade många på Enliden för man kan ju tänka sig att betala det pris de sa först men så kommer de och säger att de alltid pratat om priset utan momsen och då läggs det ju på massor med pengar. Om man jämför med andra stall i området (södra stockholm) så är det på tok för dyrt för ett stall som INTE har "allt". Dessutom kommer det drivas LIKA MYCKET kollektivt som Enliden görs nu. Och priset har gått från typ (ca) 1300 (800 utan fodringar) till 4500, det är hemskt mycket. Vi ställde ju oss på Enliden från första början för att det var såpass billigt (:
Madde Andersson

2012-07-06 @ 12:07:26
URL: http://www.jessicapira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0