Sitsen

Många tränare jag ridit för har sagt att jag har en bra grundsits och så, men jag kan inte låta bli att hela tiden leta fel och peka på detaljer.
Två saker som jag alltid stör mig på när jag ser på film eller foto från ett ridpass är,  
 
att jag lätt hamnar i stolsits i nedsittning i traven, vilket mycket beror på att jag rider dressyr i en hoppsadel.
 
att jag ofta skjuter fram axlarna och ut med armbågarna, ibland har jag väldigt raka och stela armar också, har svårt att slappna av i armarna pga det.
 
Sen är det ju inte några förskräckliga sitsfel jag har, det stör inte hästen alls utan ser bara inte bra ut på bild/film ;) Om man kombinerar mina "fel" så ser det heltokigt ut.
 
Här är en bild som förstörs lite av min sits.  
 
Här är en väldigt förskräcklig bild ;)
 
Stoooolsits !
 
En till stolsitsbild ;)
 
Sen var detta de värsta ögonblicksbilderna jag hittade i arkivet, så självklart ser det inte alltid ut sådär när jag rider ! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Var inte så kritisk mot dig själv. Jag tycker det ser riktigt bra ut.
Det är tjejers största problem i ridningen att vi är så kritiska mot oss själva, så vi får en massa spänningar som bara förvärrar allt. TRID OCH NJUT brukar jag säga. Har du tänkt på hur bra man rider när man leker lekar till häst. "Hurry Skurry", då jäklar rider man jättebra! Det ser inte alltid bra ut. Men man behäörskar hästen i balans på ett helt annat sätt när man leker mer. LYCKA TILL MED DIN FINA RICO!

2012-07-23 @ 21:20:35
URL: http://www.stalllt.n.nu
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Var inte så kritisk mot dig själv. Jag tycker det ser riktigt bra ut.
Det är tjejers största problem i ridningen att vi är så kritiska mot oss själva, så vi får en massa spänningar som bara förvärrar allt. TRID OCH NJUT brukar jag säga. Har du tänkt på hur bra man rider när man leker lekar till häst. "Hurry Skurry", då jäklar rider man jättebra! Det ser inte alltid bra ut. Men man behäörskar hästen i balans på ett helt annat sätt när man leker mer. LYCKA TILL MED DIN FINA RICO!

2012-07-23 @ 21:20:38
URL: http://www.stalllt.n.nu
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Var inte så kritisk mot dig själv. Jag tycker det ser riktigt bra ut.
Det är tjejers största problem i ridningen att vi är så kritiska mot oss själva, så vi får en massa spänningar som bara förvärrar allt. TRID OCH NJUT brukar jag säga. Har du tänkt på hur bra man rider när man leker lekar till häst. "Hurry Skurry", då jäklar rider man jättebra! Det ser inte alltid bra ut. Men man behäörskar hästen i balans på ett helt annat sätt när man leker mer. LYCKA TILL MED DIN FINA RICO!

2012-07-23 @ 21:21:18
URL: http://www.stalllt.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0