"Är Rico en ponny eller en storhäst?"

Fick en fråga av Daniela (http://powerpony.blogg.se/

"Är Rico en ponny eller en storhäst?"

En mycket bra fråga, jag är inte helt säker själv ;) I annonsen stod det att han skulle vara 155cm i mkh, men vi mätte honom lite snabbt i och med en vaccination eller om det var en skoning ... (?) Då var han 153 med nya skor + vinterbroddar, alltså bör han vara ca 151cm. Men när en annan häst i stallet mättes om ordentligt och plötsligt blev ponny (hästen/ponnyn var lika stor som Rico) då började vi undra om han faktiskt inte var ponny.

Så jag har inget vettigt svar på denna frågan, han SKA vara storhäst enligt annonsen, passet osv osv. Men nu när han är 8 år så ska vi mäta honom ordentligt någon gång och se hur stor han egentligen är. Jag tycker han påminner lite om en ponny, i alla fall i ansiktet. Sen känns han som en liten storhäst att rida, inga små ponnysteg men han känns inte så stor ändå :)

Kommer grubbla vidare på detta, någon gång tar vi och mäter honom och då kommer resultatet såklart upp här :)

Det jag tror förvirrar er är att jag nästan alltid skriver "ponnyn" när jag skriver om Rico. Det har en enkel förklaring :) Dels tycker jag att han ser ut som en ponny, och dels tycker jag det låter gulligare med ponny hehe :) Och smeknamnet "ponnyn" kommer ursprungligen från Eva Malmström som tyckte att han var så liten, som en ponny :) "Lilla ponnyn" sa hon alltid :)

På denna bilden ser han lite raggig ut, men tycker ni han ser ut som en ponny ? Hans manke ser väldigt hög ut på bilden, tror inte han har så jättehög manke "egentligen". Ska ta en ny uppställd bild på honom nu när han är så fin ;D




Kommentarer
Postat av: Daniela

Tack så mycket för svaret :) Han är väldigt fin! :)

2012-06-05 @ 23:25:11
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Daniela

Svar; Haha, ja det är det :)

2012-06-05 @ 23:25:45
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Johanna

Trailit är typ 150 cm! Fast vi har ju inte någon riktigt mätargej, så hon kanske är ponny, haha!

Fast hon är ju bara 6, så hon kanske växer lite mer :)

2012-06-06 @ 18:54:19
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0