Fredag

Åkte på förmiddagen och handlade lite på hemköp, sen gick jag promenad med Rico, hälsade på kossor (haha) och tittade på när Önska & co badade (fotade dock inte det för jag hade en häst att hålla i, som inte helt ville stå still), sen fick Ricoplutt gå ut i hagen medan jag fixade i stallet. Hans box var allt annat än rolig att mocka ... Finns inga högar att ta utan bara småpluttar överallt. Suck.
 
När jag fixat klart i stallet och tänkte cykla hem hörde jag hur han ylade borta i hagen, troligtvis för att de andra hästarna alltid hänger längst bort i deras hage. Tog in honom i ridhuset en stund och longerade utan lina och utan inspänning, han tyckte det var mysigt och frustade mycket :) Sen somnade han borta i hörnet av ridhuset så jag satt och gjorde ingenting en stund, sen fick han gå in i boxen för de andra hästarna skulle precis komma in.
 
Här är kossorna vi gick förbi, palominokossor (!?) ... typ:
 
Bilder kommer från både promenaden och från hagen :) Glad midsommar förresten :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0