Funderingar


Jag funderar på om jag ska byta bilderna i headern ... alternativt bara lägga till fler bilder i bildspelet.

Hur lätt är inte det (?), tänkte jag, innan jag tänkte efter ordentligt.

Ska se om min halvt-sönder-ned-kraschade dator går att starta upp, jag behöver nämligen både Photoshop + Ps-versionen av headern. Om jag har dessa kan jag bara byta bakgrunsbild, vilket sparar mycket tid och jobb och är så mycket lättare än att göra om allt. I vilket fall måste jag ha headern i PS-format. Om jag lyckas få över den till ett usb kan jag i alla fall göra det i min jättegamla dator som har en gammal Photoshopversion som säkert fungerar bra.

Här är några av de bilderna jag funderar på att ha, kommer inte använda alla bilderna men några. Har inte bestämt vilka ännu.


(bara för att ha någon slags dressyrbild)


(kanske ska ha någon skojjig bild som denna :P)


(någon ängs-bild kanske ???)


DENNA kommer jag nog byta ut till en ny porträttbild som är mer passande för denna årstid:




DENNA kommer jag nog ha kvar ett tag till:




Denna vet jag inte, om jag ska behålla/byta ut ... ?




Kommer troligtvis behålla denna tills vi tagit en finare hoppbild ;) Ont om hoppbilder i dessa dagar :P



DENNA däremot ska jag byta ut, tycker inte den är så jättefin ... Gör oss inte rättvisa, fast den är fint fotad med mkt färg och ganska bra ljus och så :o ?



Vet inte helt säkert hur jag ska göra, ni får gärna komma med förslag. Jag vill att headern ska visa de olika sidorna av OSS. Därav att jag har en hopp, en dressyr, en western, en bild på bara Rico osv osv.

Sen ska jag korta ned tiden mellan bytena, och fixa infoikoner i menyn, en till mig, en till Rico, en till Önska, en till Yazzi, en till Emil (hehe) :P



Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker du ska ha kvar bilderna du har nu förutom den första och sista bilden och ersätta dem med den första ängsbilden och den roliga på Rico =)

2012-06-02 @ 22:21:21
URL: http://loveponni.blogg.se/
Postat av: Alice

Korta ner tiden mellan bildbytena? Så att man hinner se att det är ett bildspel innan man scrollat för långt :D

2012-06-04 @ 21:22:55
URL: http://storlekponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0