Rico - 6/6

Idag var en bra dag för mig och Rico. Tränade lite påsträning innan jag satt upp samt gjorde de standard uppsittningsövningarna innan, böjde in huvudet, tyngde, reste mig upp ett par gånger, osv osv. Men sen har inte jag så starka benmuskler att jag kan sitta upp från marken utan att ta "sats". Så blev en lite hastig uppsittning men han skötte sig ändå, undrade nog mest vad jag höll på med ;) :D

Pappa gick med oss ut på ängarna, red på flera olika ängar som jag hade kollat förut om stigarna var OK. Skrittade och travade några varv först så han fick titta av sig lite, hehe. Han hoppade till för några stenbumlingar som låg i gräset en bit från vägen (kunde ju såklart ha varit två sabeltandade tigrar) och en liten påse som någon hade knutit fast i en stolpe. Tog sedan galopp och växlade mellan trav, skritt, halt, ryggningar och galopp igen. Ängen var inte helt platt, utan den lutade på ena sidan så i ena varvet fick jag sakta av till skritt och ha honom högre i formen och i andra varvet tog jag galopp uppför i lång och låg form ! Jättenyttigt !

Flyttade också ut bakdelen (ängen var som ett stort fyrkantsspår) i hörnorna, vilket fick in det där inre bakbenet och då tuffade han på rätt bra i balans på raksträckorna. I början, tills han blivit helt genomvarm, så sprang han mest på med huvudet uppe bland molnen, men sen när han var helt uppvärmd gick han väldigt fint till och från. Han fick upp ett bra flås och det var väldigt nyttigt för honom att få galoppera så mycket, vilket inte gått tidigare pga snö, geggperioder osv osv.

Nåväl, bilder kommer, hoppas de blev bra för jag har inte sett dem ännu :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0