Lördag


Har varit och fixat Rico idag, åkte vid lunch och i det värsta värsta ovädret. Började med att ta in och torka av honom lite med handduk. Det var egentligen helt onödigt för vi gick ut igen i ovädret och körde lite NH/Frihetsdressyr (eller vad man ska kalla det). Han var lite ofokuserad men annars gick det bra :) Gick med honom utan grimskaft, svängde, stannade, backade osv osv. Flyttade även fram- och bakdelen.

När han var lite tröttare i huvudet så var tanken att jag skulle tömköra honom men han blev så rädd för tömmarna + ländtäcket när det blåste så jag bytte lite snabbt till longerlina och longerpisk. Gjorde mycket övergångar för att få honom lyssna på mina kommandon och så :) Satte på gummisnodd för att hjälpa honom framåt/neråt men det hade nog funkat lika bra utan för han gick väldigt avslappnat lång och låg redan när han skrittades och travades fram (innan vi tog på snodden) :)

Sen, ut och beta honom en stund på ängen. Och så ut i hagen. Strax ska vi åka tillbaka och ta in pållarna. Ut igen i skitvädret med andra ord ;)

Tycker vi var rätt tappra idag faktiskt, som kämpade på trots vädret. Men jag red honom inte för han blir så spänd när det blåser (och regnar mycket). Men han är i varje fall aktiverad och motionerad för dagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0