070312

Idag red jag som sagt en skrittrunda, en bit själv och sen en bit med några tjejer från Lövsta. Hon som jag red längst fram med frågade lite om Rico och sa att hon har läst min blogg en del och så, vilket gjorde mig mer än glad hehe :D Var dock svårt att prata i stormen jag hör ju så dåligt ibland haha ;)

Jag kom tillbaka ungefär en timme senare, bara några minuter innan stall-/medlemsmötet skulle börja. Så skyndade mig och tog av han alla grejer och kratsade hovarna, gav han hö och sprang upp till mötet.

På mötet bestämde vi en del kring Rico och hans hage. Nu är det beslutat att ponnystoet Jenny (från Berga, som ska flytta in i vårt stall nu) ska flytta i helgen och kommer få stå i karantänhagen bredvid Ricos i ett par dagar. Normalt sett ska det vara 2 veckor ungefär, men eftersom hon kommer från grannstallet + att de har ridit ut tillsammans och de har även varit med båda två på Thereses söndagslektioner. Det handlar bara om att lite is ska få chansen att smälta bort så vi eventuellt kan ta bort broddarna när vi släpper ihop dem, och att de ska få lära känna varandra liite mer, på håll.
   Senare i vår kommer Ricos kompis Magi tillbaka och han har stått på fri tillgång på hö under en lång tid nu så de ska få fri tillgång längst bort i deras hage, tillfälligt för att vänja av Magi.

Mötet höll på länge, sen kvällsfodrade jag och mamma och åkte hem. Kom hem strax innan tio på kvällen, hann då inte blogga så hemskt mycket men litegrann i alla fall :) 


En gammal liten bild, men såhär såg vi väl ut idag med, men hans fina orange reflextäcke ! :P


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket smart reflextäcke! =O Ett sånt borde man skaffa ;)

2012-03-08 @ 21:49:24
URL: http://loveponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0