Halvdag, skrittur och stallmöte

Idag är en bra dag, eller den ska bli bra i alla fall :) Har varit superfrussen idag hela dagen, troligtvis pga gårdagen :) Var halvdag idag igen och fick sätta mig ned en timme och påbörja en av de extremt överflödiga hemuppgifterna vi fick för halvdagarna ... 

Idag ska Rico få skritta en lite längre runda med mig, troligtvis rider vi bara i närheten, flera små korta rundor. Vi glömde ju att stretcha honom igår efter hans tuffaste pass någonsin så jag får räkna med att han har träningsvärk idag. Blir att skritta bort den i lugn och ro :) 

Så först ska jag rida. Efter jag ridit och fixat klart en del i stallet så är det stall-/medlemsmöte, då ska vi göra ett hagbeslut om Rico så han SLIPPER stå ensam mer :) Antingen så får han gå in i den andra valackhagen (men vi vill helst inte flytta honom från hans nuvarande hage) eller så får nya ponnystoet Jenny eventuellt komma in till hans hage :D Jenny går ju med på Thereses lektioner och vi har även ridit ut en vända tillsammans så de är lite bekanta i alla fall :) Verkar vara ett trevligt sto, ingen surpuppa hehe :P



Sitter och tänker tillbaka på fänningetiden ... När jag läser dem inläggen från sommaren så blir jag bara så lycklig. Visst, det var en rätt jobbig tid att inte kunna rida Rico (och inte veta om vi någonsin kunde rida Rico igen), men det var också väldigt glatt och hoppfullt. Vi hade roligt ändå, från marken ! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0