Hoppelihopp

Jag tror att vi ganska snart kommer komma tillbaka till lite mer höjd på hinder på träningarna ! Sålänge Rico har DEN DÄR galoppen med tryck i så kommer varken han eller jag tveka. Och nu verkar jag ha hittat ett nytt sött att rida honom, vilket jag tycker funkar rätt bra :D

Förra våren hoppade vi ju banor på 1m utan några större problem, det enda som "stoppade" oss var den usla avståndsbedömningen från både häst och ryttare. Nu tycker jag att avståndsbedömningen sitter rätt fint faktiskt, och då blir det färre toksprång osv osv :)

Ska troligtvis anmäla mig till pay & jump på Runsten i helgen, 70cm & 70cm för det var det vi hoppade bana på idag och i söndags ! Tror det kan bli bra, om jag bara håller samma ridning som på de två senaste träningarna :)

I think we are back on track !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0