Inom den närmsta framtiden

Lite kul saker kommer hända nu framöver, lite träningar och så bland annat :)

Först och främst, på lördag ska Therese hoppa Pay & Jump på lilla Rico. 70cm först och sen 90cm, det var en ganska liten klubb/ridskola så förhoppningsvis blir det inte alltför lång väntetid mellan klasserna :)

Sen är det Usekmöte lagom tills när vi kommer tillbaka från Pay & Jumpen på lördag, och Thereseträning på söndag, som vanligt, volten är ju tinad nu så går ju att rida där ordentligt vilket vi ska passa på och göra nu. Tiden går ju så fort och snart är det väl istid igen -.- ;)

Till helgen ska vi förhoppningsvis släppa ihop ponnyn Jenny och lilla Rico, hoppas de kommer tycka om varandra :) Rico har ju aldrig haft en tjejkompis på Énliden förut ... ^^ Alla blir ju arga på honom när han vill hälsa/leka haha ;) Social är han !

På tisdag ska Therese dra igång kvällshoppningarna igen ! Men tills det är ljust om kvällarna kommer jag inte hoppa så mycket, utan bara små hinder/markarbete. För det var ju på kvällshoppningarna Rico BÖRJADE vägra, han blev ju feg och tittig och sen blev det ju bara värre, som ni vet.

Och från och med idag så kommer Kicki (även kallad dressyr-kicki haha, vet nämligen inte vad hon heter i efternamn !) till Enliden varje tordag. Jag skulle ju ridit för henne idag, men mamma fick ju ta den träningen som sagt.

Om 5 dagar får jag även mitt barnbidrag (jag är så gott som pank just nu ...), det längtar jag verkligen till :D Har också bestämt mig för att börja SPARA, ta ut nån hundring per månad och lägga undan kontant (så jag inte "råkar" köpa upp allt igen).

Är taggad för det är mycket roligt som är på gång, förhoppningsvis kommer Therese kunna hjälpa oss med vägringarna så vi kan komma igång och börja träna på riktigt igen :) Lite långsammare framåt denna gång !




Kommentarer
Postat av: Cicci

Super skönt att man kan börja träna ordentligt nu!! Kicki träningarna är bara bäst!!

2012-03-15 @ 21:10:18
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se/
Postat av: Rebecca Eisengarten

sv: Åh tack så mycket!! :D

2012-03-15 @ 21:42:05
URL: http://rebeccaeisengarten.webblogg.se/
Postat av: JUlia

Hej vad fin blogg du har:) gillar den mkt:)

2012-03-16 @ 14:13:01
URL: http://painthorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0