Mötet med Jenny ;)

Idag ÄNTLIGEN fick Rico en hagkompis igen ! Det är den nyaste ponnyn på Enliden, Jenny heter hon. De har ju, som jag tidigare sagt, ridit ut en gång tillsammans och de går även på Thereses lektioner båda två ... så de är ju inte helt obekanta :P Hon har under ungefär en vecka stått i karantänhagen bredvid hans hage så de har stått flera flera dagar och tittat på varandra. Idag släppte vi ihop dem :)

Tänkte filma en snutt men de var så himla tråkiga så blev bara några sekunder xD Rico stod ju redan i hagen, så vi släppte in Jenny och så gick de fram och tittade på varandra, sen skrittade de bara bort så man inte såg dem ^^ Men vi följde efter en bit och det blev fart på dem efter en stund :P Rico gjorde för övrigt en utmärkt western-stopp som jag också fick en liten bild på :) (dock förstör täcket allt haha)


Det var intressant tycker jag, att se hur de betedde sig mot varandra. Först hade de värsta hälsningscermonin haha :P Sen kissade Jenny flera flera gånger och Rico gick runt och flemade, sen började han gräva överallt (xD?) ... vet inte vad de höll på med faktiskt :P Sen gick de och betade lite, samtidigt såg man att båda två hade STENKOLL på varandra ^^


Lite läskigt var när de, i början, ställde sig rumpa mot rumpa och började kicka mot varandra :S Men det gick bra, fast jag hittade två sår på frambenen sen, som vi tvättade rent på kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv: Tack! :) Din häst är också söt! :)

2012-03-18 @ 22:16:05
URL: http://stallbernhardsro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0