Rico - 18/3

Idag var det markarbete på volten, för Therese ! Vi värmde upp rätt länge så vi hann bara med en utav övningarna (en av tre) som Therese hade satt upp. Så vi la mycket fokus på den övningen vi gjorde då :)



(gjorde visst bara en pil åt ena hållet, men vi red såklart övningen i båda varven)
Man kom i galopp över första och andra bommen, sen gjorde man en volt och samlade upp hästen och kom på andra bommen och tredje bommen. De mindre ponnysarna i gruppen tog 3 galoppsprång mellan varje bom, men Rico och jag kom på 2 galoppsprång, alldeles lagom :)

Förutom den här övningen gjorde vi ju lite övningar utan bommar också :) Fick till några bra galoppsekunder med riktigt mycket tryck i, så även om han inte gick klockrent (från dressyrens perspektiv) i fin form hela lektionen så tyckte jag han var mjuk och fin och han hade bra tryck bakifrån och gick bra helt enkelt :) Avslutade med att trava de långa och låga på en stor åttvolt över hela ridbanan !

Kände verkligen att idag gjorde jag mitt bästa ! :) Inget slarv eller så, utan jag var nogrann och ville göra det allra bästa utav ridpasset. Rico också hehe :) Dessutom var volten så fin, den har blivit harvad ett par gånger nu sedan isen/snön försvann så nu är den jättefin ! Inte alls blöt och äcklig med pölar lite varsomhelt, som det brukar vara efter långa kalla vintern ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0