Rico - 25/3

Idag var Rico så duktig så ! :D Det var hoppträning för Therese i det fina vårvädret ! Det var inte så värst varmt egentligen, för det blåste halv storm ute ! Så fort solen gick i moln blev det kallt. Hade hans gröna scapa + invigde hans huva (var endast provad innan), och gissa om han var fin i den ! ? ;D

På framridningen var han jätteseg, tog inte skänkeln och bara lufsade fram i sitt eget tempo. Men så fick jag låna ett litet hoppspö av en tjej som red i samma grupp (hon använde dock inte spöet, utan det låg i hörnet på volten) och då vaknade han lite :) Behövde bara hålla i det, och petade lite på bogen nån gång när han "stängde av" igen. Gissar att han hade lite träningsvärk, men jag undrar om det försvann lite när han började jobba för när vi hoppade sen var det inga problem :)

I alla fall, efter jag hade fått tag i hoppspöet kändes det mycket bättre ! Han var mycket mer framme för skänkeln och då kunde jag börja jobba honom lite mer också. Vi red fram lite självständigt men jag fick lite hjälp i traven en stund, på volt runt Therese.

Var väldigt noga med trycket i galoppen idag, och att jag skulle ha honom framför mig osv osv :) Tyckte det funkade väldigt bra faktiskt ! Han stannade inte en enda gång, tvekade inte ens :D ! Jag kände att jag hade mycket lättare att se avståndet till hindret idag, än vad jag brukar, fast några gånger blev det lite tokhopp (hoppade av för stort) men på den lilla höjden så var det bättre än att han kröp in i hindret och sen kanske stannade. Drev faktiskt på honom (längde steget) med flit en gång när jag såg att avståndet skulle bli fel, han längde ut jättefint när jag bad honom, och så kom vi inte så värst fel ändå, lite stort men jag hängde med i alla fall ;)

Nu känns det som att vi kan börja rulla igen, och jobba oss uppåt ! Från och med idag så får han inte stanna (alla hästar kan ju stanna av olika anledningar men huvudsaken är att han inte stannar regelbundet av samma anledning som han gjort hittills).

Bilder kommer !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0