Rico - 4/3

Idag var det Thereseträning på volten ! Fyrkantsspåret var bra att rida på, man kunde galoppera på nästan hela, det var bara en bit som var lite hårt men där gick att trava i alla fall ! :)

I början kändes han stel och lite spänd och inte så framåt, men mot mitten/slutet blev han jättefin och mjuk ! :) Lite tjaffsig när vi körde övningar 2 & 2 eller 1 & 1 på spåret (vi är fyra i en grupp), han ställde sig på tvären och ville inte gå ut på spåret osv osv, länge sen han gjorde på det viset så visste först inte vad jag skulle göra men Therese påminde mig :)

SNÄLLA Sofia fotade lite när jag red, fler bilder kommer snart upp :)

Såhär såg det ut i början av lektionen:


Senare:


Båda bilderna är i skritt och skrittbilder är ju inte alltid de finaste ;) Men det kommer fler bilder, som sagt :)

I slutet körde vi en övning med en bom på kortsidan:

och sluta i galopp på långsidan efter bommen :)

I slutet av lektionen satte hon upp ett litet kryss (sockerbitskryss) som vi rullade över några gånger, Rico verkade tycka det var rätt kul ! Han blev lite stark men han hoppade i alla fall fint, inga trista vägringar eller sånt :D :)

Gick rätt bra tycker jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0