Rico - 7/3

Idag blåste det FULL STORM, och inte blev det bättre när vi kom ut mitt på stora ängen ! Blev en skrittrunda idag, Rico var pigg, framåt, positiv - vilket var trevligt förstås :) Han hade nästan mer bråttom bort från stallet än på hemvägen sen :) Red tvärs över ängarna bort till husvagnen och tänkte rida gatorna tillbaka därifrån, det var mörkt och kallt (och typ storm som sagt) så ville inte rida längre bort själv. Men så mötte jag några från Lövsta som var ute och red, frågade om jag kunde skritta med dem en bit så vi red Vistarundan, som är en gaturunda med en hel del byggrejer och pressenningar och så. Man rider förbi ett av grannstallen, Vistastallet, på hemvägen.

Han var otroligt duktig och spände sig bara lite någon enstaka gång, var noga med att ställa honom bort från det som var "farligt" hela tiden, och satte honom i arbete så han inte tittade så mycket runtomkring. Men när resten av "flocken" red in på deras stallplan (Lövsta) så ville inte Rico gå hem själv förbi stallbygget så jag satt av där och promenerade sista biten, det funkade bättre :)

Det såg ut som mamma trodde att jag hade åkt av eller nåt, kom dessutom från helt fel håll än vad hon hade tänkt haha :) För han vågar ju inte rida förbi bygget själv så jag hade sagt att jag tänkte rida åt andra hållet isåfall :)

Han var i alla fall väldigt snäll och skötsam, positiv och glad. Blev faktiskt lite förvånad över hur pigg han var ! Han var pigg och framåt, men inte stark som han också kan bli. Han lyssnade superbra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0