Lite tankar idag

Idag kom Stina från SISU Idrottsutbildarna och informerade oss om just SISU, åkte till stallet lagom tills det började kl. 6, då hade mamma redan ridit och fixat allt i stallet så efter informationen så myste vi lite i boxen innan vi åkte hem.

Har också funderat lite idag, om jag inte ska ta och rida en eller två privatlektioner i dressyr för Kicki och/eller Therese och sen åka på någon lättare dressyrtävling, för att ersätta hopptävlingarna som vi nu inte kan åka till på ett rätt bra tag.

Alltså, hoppning har alltid varit min inriktning, jag har aldrig tyckt om dressyr och jag har inte tyckt mig vara särskilt bra på det heller. Men på senaste tiden har han ju blivit mycket bättre i dressyren, han har verkligen lossnat där och jag har hittat knapparna. Förra våren fick jag kämpa en hel lektion med att bara försöka få honom att ställas inåt och mjukna i inner. Han var sååå stel ! Men nu är han mycket bättre från början tycker jag, behövs inte lika mycket slit och jobb för att få honom mjuk och fin :P
   Samtidigt då, går det ju inte helt 100% i hoppningen ... hoppas såklart att det kommer bli bättre nu när Therese ridit honom, men det krävs nog en del jobb innan vi kan komma ut och träna/tävla ordentligt :)


Har inte längre några någorlunda nya bilder (har varit lite väl kallt för att fota de flesta dagar jag är i stallet och med Rico) så fick bli en gammalgammalbild som ni säkert sett hundra gånger förut ... :) Det är bättre än inget :)



Kommentarer
Postat av: Cicci

Tycker jag absolut att du ska göra ! Dressyr är helt klart bästa grenen :P

2012-03-09 @ 07:24:30
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0