Rico - 31/5

Idag var det dressyrträning för Kicki igen. Denna veckan fick jag kämpa mer med mig själv än förra gången. Jag var ganska stum i handen stor del av passet och stel/spänd i armar och ben. Den stelheten/spändheten fördes över på Rico, så fick jobba som bara den för att ta tag i de smågrejerna.

Men mot slutet gick han fint som vanligt, hade inte lika bra känsla som slutet av passet förra veckan men han var jätteduktig och jobbade på fint. Men jag kunde inte leka runt som förra gången, idag fick jag RIDA i varje steg.

Sen trodde jag att det skulle bli kallt när jag red, men icke sa nicke ! Hade på mig min softshelljacka som inte andas för fem öre. Fick lite värmeslag men var inte påväg att svimma som förra gången XD Visserligen var det gassande sol och jättevarmt då så inte konstigt att jag blev ännu varmare då.

Rico sprätte iväg en gång av ingen anledning alls. Han hade överskottsenergi i början av passet så han letade väl upp en icke-existerande anledning att hoppa ur skinnet för att bli av med lite energi. Då tappade jag stigbygeln när han hoppade iväg och så blev han rädd för det också ... Nåväl, han är som han är - bara att acceptera :)

Snälla Celice fotade och mamma filmade även en snutt, har inte sett någon av de ännu men båda kommer förmodligen upp inom kort :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0