Tal

På svenskan jobbar vi nu med Retorik, vilket är ungefär konsten att tala (inför folk). Vi har gjort några mindre talövningar på lektionerna, tex att man beskriver ett ord eller en person inför klassen och så ska klassen gissa ordet/personen. (Stol->En möbel man kan sitta på, den har ryggstöd och fyra ben)

Ehm, till saken: Vi ska skriva & hålla ett tal om valfritt ämne och jag har valt att skriva ett informerande tal om ridsporten. Tänkte nog dela med mig av den här när jag skrivit klart mitt första utkast, kanske kan ni hjälpa mig och ge lite kritik och feedback ? Vore awesome verkligen :) Återkommer när jag skrivit klart första utkastet !



En sak jag vet kommer kunna förstöra hela talet är om jag blir skitnervös och darrig i rösten, eller om jag fastnar i manuset ... Efter alla dessa redovisningar för klassen i skolan vet jag med mig själv att jag egentligen inte klarar av att stå själv längst fram och prata för jag klarar inte av när så många tittar på mig ... ^^ Det är MYCKET lättare/bekvämare att sitta bakom en datorskärm och skriva tycker jag ! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0