Tankar om hoppningen

Det är så otroligt roligt när saker går framåt i ridningen ! Just nu känns det bara så himla bra allting, är löjligt sugen på att träna ännu mer och just nu känns det inte heller helt omöjligt att åka på någon pay & jump.

Frågan är bara hurpass Rico beter sig om vi åker iväg någonstans och hoppar ! Det var ju egentligen inte ute på tävling/p&j det började med vägringarna, men det var absolut där det blev värre ! Han vägrade ju de allra första gångerna när vi hade hoppning på kvällarna och vår voltlampa gjorde skuggor framför/bakom hindrena, vilket gjorde att de såg större ut och då fegade han ur. Sen kom han på att han KUNDE stanna, och gjorde det mer och mer, jag tror faktiskt inte han visste det innan ^^

Men något jag skulle vilja göra snart, är att åka på en pay & jump och TA GOD TID PÅ MIG på banan ! Man är ju ändå där för att TRÄNA på att tävla, så jag kan ta ett hinder i taget om jag känner för det. Jag kan sakta av och fatta rätt galopp, göra volter om det behövs osv osv.

Å andra sidan vill jag inte gå alltför fort fram ! Vill INTE få bakslag, men jag känner ju också att lite måste man chansa för att vinna ... eller hur man säger :) ?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0