Hej på er

Jag har inte skrivit så mycket än sålänge idag, för min dator är dum + att jag har läxor. Har jobbat lite på talet men om jag ska vara helt ärlig går det inget vidare ... Tal är inte min grej liksom, även om det har någon koppling till hästar hehe ;)

Idag åkte mamma och pappa iväg med Rico till stället där pappa har sin medryttarhäst, så de har varit på långritt idag och jag är lite lagom avis på det faktum att det finns underbart fina ridvägar där ... Hemma på Enliden finns knappt några ridvägar kvar, nu har de asfalterat källbrinksrakan som var vår enda lite längre ridstig där man kunde ta galopp och så.

Imorgon är det hoppträning men inte på tisdag för då är det inställt. Ska rida bättre än förra gången, även fast det gick bra kände jag att jag inte gav allt, jag red inte fullt ut utan slarvade och var lite allmänt borta. Juste, filmen från den träningen ska komma upp också ! Men eftersom mamma + mammas mobil är borta på långritt idag kunde jag inte ladda över den till datorn ... Men ska försöka fixa ikväll eller imorgon, bättre sent än aldrig ;)


Tokhopp från en gammal träning !

En annan sak som ska upp så småningom är jämförelsefilmerna från de två programridningarna jag ridit för Therese, mer info om det när de kommer. Den gamla är i alla fall från mitt första ridpass på volten med honom, hade bara skrittat ut en gång innan eller så. Jag såg den gamla filmen efter programridingen i fredags och guuud vad liten jag såg ut ! Och han var väldigt stark/pigg där i början, då fick han ju 5dl havre och 5dl betfor morgon och kväll vilket var mycket mer energi än vad han behövde. Nu går han på lucern och linfrökaka och har därmed blivit lugnare, hoppas det syns i filmen :)

Therese ska skicka filmerna till mig någon dag, då kommer de upp här också ! :P Spännande !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0