Vill ha - utrustning

Nu när jag trappat ned lite med godisköpandet så känner jag att jag borde vara lite rikare nu än jag brukar vara, har inte handlat upp såååå mkt av barnbidraget av den anledningen att jag vill spara till lite hästgrejer nu till våren/sommaren. Och vanliga vardagskläder och skor förstås, men det är inte lika stort behov just nu :)

Något jag känner ett starkt behov av är ett par nya jodhpurs ! Mina gamla (förevigt älskade) nedslitna jacson jodhpurs sjunger på sin sista vers... halva sulan är av på ena skon och det är hål i dem, dessutom är mina chaps som passar till helt trasiga så ett par sådana skulle också behöva införskaffas ...


Såhär såg/ser nämligen mina gamla ut efter en incident då jag fick panik när jag inte fick av mig skorna ... :
¨
Sulan i hälen är av så både spån/vatten/grus mm hamnar i skon när man går ... annars älskar jag mina gamla för de är så otroligt sköna efter att jag använt dem så flitigt ... men jag tror inte jag FÅR använda dem längre för mamma, hon vill nämligen alltid göra sig av med mina gamla slitna söndriga saker ... tex mina ridbyxor med hål bak, älskar dem ändå juuu ! ;) hehe ...

Men efter att ha haft samma mjuka och sköna jodhpurs + shortchaps så länge så blir man ju såklart kräsen av sig när man måste köpa nya - det är där problemet sitter, jag kommer nog aldrig hitta några lika bra nya !

Någon som vet vart man kan köpa tex jacson jodhpurs, typ i samma modell som jag hade på mina gamla (bilden ovan ?). Vill inte ha tex dragkedja fram eller så utan helt vanligt jodhpurs utan stålhätta typ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0