Hästarna - 2/11

Rico: Det gick bättre att sitta upp idag, jag försökte vara lite kvick över med benet utifall att, men det hade nog inte behövts för han var ganska lugn ändå. Red ett pass i 30 minuter på volten, i skritt och trav. Han försökte bestämma lite själv igen men eftersom han var mer avspänd idag än igår så vågade jag vara lite mer bestämd på honom. Vi red lite olika vägar från ett LB program (minns inte vad den heter dock), lite serpentiner och noga hörnpasseringar (där det inte var vattenpölar), försökte mig på någon ökning av traven också men det gick inte sådär jättebra ;) Är ganska nöjd faktiskt, med tanke på att vi red självständigt och det brukar vara vår svaghet att rida utan tränare. 
 
Valle: Idag provade vi den nya allroundsadeln, det fick bli en budget syntetsadel för vi har så många sadlar till dem båda redan och vi kommer väl främst rida western med Valle så han kommer inte ha allroundsadeln sådär jättemycket. Jag red i alla fall honom uppe på volten i skritt och trav, han tog inte skänkeln riktigt men han ogillar verkligen att det är så blaskigt uppe på volten, tror det var därför han inte ville riktigt. 
 
Så jag red alltså båda pållarna idag :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0