Hästarna - 16/10

Jag och Mamma red ut med båda hästarna, jag på Rico och mamma på Valle. Vi red på gatorna, stigen bakom stallet, bort till Källbrinksrakan och klättrade i skogen där, och hem samma väg igen. Vi hade ett ganska bra skrittempo hela rundan och vi tog lite längre travsträckor vid källbrinksrakan. Dessutom fick hästarna en ganska bra miljöträning eftersom det är full rulle med kvällsaktiviteter i området ! Folk som pysslar i trädgården, barn som leker och skriker, byggmaskiner och lastbilar osv osv. Rico är ju rätt van vid detta laget men Valle blev faktiskt lite skraj där på hemvägen när en byggmaskin körde ut på vägen ifrån ingenstans.
 
Det var en ganska lång runda i alla fall, över en timme tror jag. Rico jobbade jag i princip hela vägen med ställning, rakställning, skänkelvikning osv osv.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0