Rico - 11/10

Jag red Rico för Kicki, dressyrlektion. Jag skrittade fram honom med ett hoppspö i handen så han skulle vara lite mer framme för skänkeln från början. Han vilade ju dagen innan också så det kanske var lite därför han var lite mer framåt idag :)
 
Överlag gick passet väldigt bra ! Vi jobbade inte så jättemycket på volt, utan vi gick mer längs fyrkantsspåret och gjorde öppnor/flyttade in framdelen och skänkelvikningar osv osv, på rakt spår tog han för sig mycket mer och korvade sig inte sådär som han brukar göra på mindre volt :) Alltså, då brukar han slänga in bakdelen i protest när det blir jobbigt.
 
En annan sak Rico brukar göra när han tycker det blir jobbigt är att försvara sig med att bli tittig och spänd och ofokuserad, en del av passet var han lite sådan men det släppte faktiskt mot slutet, då gick han väldigt fint :)
 
 
Positivt idag också är att vi galopperade i båda varven, utan att han var spänd eller att jag var spänd eller att jag flög av eller så ;) Vi har ju inte kunnat galoppera alls i högervarvet sedan INNAN jag ramlade av (för över två veckor sedan?) just för att han varit spänd och så. Men idag gick det kalasbra !
 
Jag kände i alla fall att jag red som jag skulle, jag gjorde mitt bästa osv. Det kändes väldigt bra ! Efter passet fick han stretcha i princip hela kroppen, kanske missade någon liten muskel någonstans men men ;)
 
Blev tyvärr inga bilder idag för vi red i mörkret :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0