Torsdag - 18/10

Idag var det resursdag i skolan, jag tror det är samma sak som studiedag/hemstudiedag. I vilket fall som helst var jag ledig idag, jag tog en oplanerad sovmorgon och tog det lugnt på förmiddagen, åt lunch vid 12 och åkte sedan till stallet strax efter 1, och red båda hästarna.
 
Började i stallet med att fixa allting (utom lunch och eftermiddagspåsarna) så allt var klart så jag kunde rida i lugn och ro sen :) Säger bara, som en liten parantes, att Valles box tog 10 minuter att mocka ... och Ricos tog 30 minuter.
 
Och ändå tyckte jag att Ricos box var ovanligt lättmockad just idag, haha.
 
Valle - red jag först, barbacka. Han fick gå på volten ca 30-40 minuter och jag hade ställt fram lite koner, sockerbitar och en bom som vi klev över ett par gånger. Han var faktiskt ganska spänd redan i stallgången, han stod helt förstenad och försökte se ut genom fönstret, sen trampade han runt lite också men inte så farligt. Sedan åkte det en lastbil förbi stallet precis när jag suttit upp, och lastbilar och byggmaskiner har vi märkt är det som han är ganska rädd för. I alla fall, på volten fick han gå i skritt och trav, bara prövade mig fram och styrde/svängde, lite tempoväxlingar osv osv. Det gick väl hyfsat bra men han var lite tittig/nyfiken på omgivningen och var inte helt fokuserad.
 
Rico - fick gå ett dressyrpass för Kicki efter jag ätit lite middag i stallet. Han lyssnade inte helt på¨mig från början, men det släppte verkligen när vi börjat jobba och han blev väldigt fin ! Först red jag nästan lite halvhjärtat utan att tänka på det, men jag skärpte till mig mot slutet och var mer noggrann och mer bestämd i min ridning och då föll poletten ner verkligen ! :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0