Veckoplanering

 
En sak jag märkt nu denna förmiddagen är att det är MYCKET svårare att knåpa ihop en veckoplanering åt två hästar med tre ryttare, än en häst med två ryttare. För när vi bara hade Rico så red ju pappa en medryttarhäst istället, just för att Rico är lite som han är och pappa har ju inte ridit så jättelänge. Då var det ganska simpelt att bara dela upp Ricos 7 veckodagar och ta 3-4 stycken var (jag och mamma). Men jag har suttit nästan hela morgonen och försökt få de båda hästarnas veckoplanering att funka. Så att alla vi tre får rida ungefär lika mycket, så jag har någon dag hemma och plugga osv osv.
 
Det som är svårt är att både jag och mamma vill rida båda hästarna ett par gånger i veckan, och pappa ska bara rida Valle.
 
Detta var vad jag kom fram till, men det kommer säkert behövas ändras ungefär 80 gånger till.
 
------
 
Rico:
Lördag (idag): Mamma rider för Eva (western)
Söndag: Jag rider för Therese (dressyr/allround)

Måndag: Jag rider ut
Tisdag: Mamma rider ut
Onsdag: Ev vila (om inte mamma tänkt rida, jag måste göra läxor den dagen ^^)
Torsdag: Jag rider för Kicki (dressyr)
Fredag: Mamma rider ut
Lördag: Jag rider på volten/uteritt
Söndag: Jag rider för Therese (dressyr/allround)
 
------
 
Valle:
 
Lördag (idag): Pappa rider för Eva (western)
Söndag: Mamma rider ut
 
Måndag: Pappa rider ut
Tisdag: Jag rider ut
Onsdag: Mamma rider ut /vila
Torsdag: Pappa rider ut /på volten
Fredag: Jag rider ut
Lördag: Pappa rider ut /på volten
Söndag: Mamma rider ut /på volten
 
-----
 
Nån dag i veckan tänkte i alla fall jag att vi skulle ut och klättra en längre runda i skogen med båda hästarna ! Jag tycker det är roligt med klätter så det blir nog någon av de dagarna jag ska rida.
 
Och någon dag måste jag ju fota Valle lite, har inga bilder alls på honom !! :O
Eller, jag har ju dessa från instagram ...
 
 
Men de var ju inte sådär jätteroliga haha :) Kommer ha kameran i högsta hugg nu i helgen !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0