Dagen

 
Vi åkte till stallet kring halv nio, gick då banan och tog in Rico så han var inne nio. Fixade honom, men hann inte knoppa. Hade tofsat upp hans man igår men tog ur snoddarna helt, för utsläppt var finare än halvknoppat ;) Satt upp ca klockan tio, red direkt bort och red och hoppade fram på Lövstas volt. Några minuter innan jag skulle starta så fick jag veta att det tydligen var en annan bana i KM klassen, det var bara en banskiss som satt uppe förut så det var den jag hade pluggat in liksom. Så jag hade lärt mig fel bana. Jag är fullkomligt hopplös på att komma ihåg banor och nu fick jag bara några ynka minuter att tänka om. Rico gjorde en fin insats men jag hade inte koll på banan, vi blev uteslutna i KM klassen pga "för många olydnader", dock bara ett stopp på hinder och det var det allra första på banan. Fick göra en omstart senare, utom tävlan. Berättar mer om själva ridningen i ett eget inlägg lite senare :)
 
Efter jag hoppat klart satt jag av och skrittade (ledde) Rico bort till Lövsta och tillbaka, träffade på Maja (majaahlsen.blogg.se) och pratade lite, åt en voffla medan Rico betade en snabbis. Plockade av Rico all utrustning och åt en varmkorv, sen stretchade jag honom och tog ut honom i hagen.
 
Mamma mockade och jag fixade mat, lite effektivt sådär, sen åkte vi hem :)
 
Bilderna från tävlingen som jag fått tag på hittills kan ni se här (eller scrolla ner om ni är på bloggens startsida)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0