Hemlighetsmakeriet är ...

... snart över !
 
Det är nämligen så att vi har varit och provridit två hästar ! :) Tänkte dela med mig lite kort info om de två hästarna, bara så ni hänger med ! Första hästen har vi nog redan räknat bort för häst nr 2 passade bättre och vi blev ganska kära i honom faktiskt ! :)
 
1. Cape - skimmel sto, ungerskt halvblod, kring 160cm i mkh, 8 år gammal (född 04 - som Rico). Lugn och snäll, gått ridskoleverksamhet och turridning men trivs inte på ridskola (hittar på bus på nybörjarlektionerna för hon tycker det är tråkigt). Rids både dressyr, hopp, western.
   När vi provred Cape var det ett riktigt pissväder, pölar på hela ridbanan och helt enkelt dåliga förutsättningar men bortsett från att hon var lite seg (efter sommarbete och så) så var hon väldigt trevlig :)
Bild: hastakeriet.se
 
2. Apricot Velvet "Valle" - palomino valack, registrerad svensk ridponny, (övervuxen ponny) kring 150 i mkh, 15 år gammal. Lugn och snäll och väldigt nyfiken (påminner om Rico med öronen framåt hela tiden), säljes av Eva som pappa tränar western för. Säljes pga att ingen hinner rida honom ordentligt och han bara står och skräpar i hagen ;) Har ridits dressyr och hopp hos tidigare ägare men mest western nu.
   Valle hade bara en westernsadel hos Eva så när jag skulle provrida (efter mamma och pappa som red i westernsadeln) så red jag barbacka ! Eftersom han inte rids så ofta så hade han inte superkondition, därför var han lite trött när det var min tur (jag red sist). Så jag bara skrittade och travade men mamma, pappa och Eva lovade mig att hans galopp var underbar, det såg ut så också ;)
 
Här är en bild som jag tycker inte gör honom rättvisa helt :P
 
 
Valle är en sådan häst som våran familj behöver nu när mamma och pappa inte kan rida Rico fullt ut (pga att han är som han är, lite speciell). Det enda lilla minuset som jag kan komma på med honom är att han är av den lite äldre typen (15 år) men det måste inte vara bara negativt ? :P

Kommentarer
Postat av: Cicci

Wow! Nu vart jag nyfiken ;) ska det köpas häst? <3

2012-09-12 @ 20:26:15
URL: http://ciccicarlssons.blogg.se
Postat av: Susanna Dahlgren

Hej!
Hur är det med Valle, han verkar ha det bra hos dig. Tänker mycket på honom. Jag är hans första ägare och uppfödare. Hör av er om ni har tankar på att sälja honom!
Hälsningar Susanna

Svar: Hej! Det är jättebra med honom! Vi har inga tankar på att sälja honom, men om det någon gång skulle vara så kan vi kontakta dig självklart! :) Mvh Madde, Rico och Valle
Madde Andersson

2014-11-02 @ 16:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0