Hjälm


Eftersom Hööks har rea på hjälmar och västar så åkte mamma dit (jag stannade hemma för jag är ju sjuk) för att köpa en till mig !

Jag har nu storlek Medium på min Lamicell Master hjälm, men den är ställbar så den ska funka mellan 55-58 cm ungefär. Grejen är den, att mamma nu köpte en ny ställbar lamicell hjälm på Hööks. Det är ju en äldre modell, men min tanke var att eftersom det är samma märke så borde ju hjälmarna ha samma storlekar. Infotexten om hjälmarna säger samma mått för Mediumstorleken, men när jag provade hjälmen hemma och spände till innersta så var den ändå för stor ! Kunde dra den ner över ansiktet, bak i nacken osv osv och mina öron kom i kläm för hjälmen är liksom för djup. Jag dubbelkollade såklart att det stod Medium i hjälmen, så de inte råkat märka kartongen fel eller så.
 
 
I vilket fall som helst ska vi lämna tillbaka den (om inte mamma vill ha den senare när hon ska byta hjälm) men då är frågan om jag verkligen ska köpa en likadan fast storleken mindre (tveksamt eftersom den säkert kommer vara för liten, Small är storlek 52-54 och jag har ca 55-56 -.-). Annars skulle jag gärna vilja ha en sådan som jag har NU (Lamicell Master) fast en brun ! :) Har ju suktat efter en brun hjälm jättelänge men när jag skulle köpa hjälm senast så visste jag inte att den fanns i brunt :O
 
Får suga på denna karamellen lite, min hjälm ska verkligen bytas snart med tanke på hur många gånger jag åkt i backen med huvudet före det senaste året !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0